Pin It

Υποχρεώσεις των παρόχων τηλεπικοινωνιών

Share Button

ypoxrewseis-paroxwn

Υποχρεώσεις των παρόχων τηλεπικοινωνιών

Καλησπέρα σε όλους σας. Γνωρίζω ότι οι περισσότεροι από σας έχετε βρεθεί αντιμέτωποι με κάποια εταιρεία τηλεπικοινωνιών και πολλοί έχετε καταλήξει ακόμη και να αλλάξετε πάροχο λόγω κάποιας διαφωνίας με την εταιρεία της οποίας τις υπηρεσίες χρησιμοποιείτε.

Πολλές φορές το δίκιο είναι με το μέρος σας και κάποιες άλλες ίσως όχι. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που αποτελούν πάγιες υποχρεώσεις του κάθε παρόχου τηλεπικοινωνιών και μπορείτε σαν καταναλωτές – συνδρομητές των υπηρεσιών που σας προσφέρει να απαιτήσετε.

Τι να προσέξετε

Πάνω από όλα, εφόσον η παροχή υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας αποτελεί στην ουσία μία συμφωνία μεταξύ του παρόχου των υπηρεσιών και του συνδρομητή αυτών, μια γραπτή σύμβαση πρέπει να υπογραφεί. Η σύμβαση αυτή είναι η γνωστή σε όλους σας αίτηση συνδρομής την οποία καλείστε να υπογράψετε για να προχωρήσει η διαδικασία ενεργοποίησης των υπηρεσιών σας. Οτιδήποτε αφορά τη συμφωνία σας με τον συγκεκριμένο πάροχο τηλεπικοινωνιών της επιλογής σας αναφέρεται ρητά στους όρους της αίτησης.

Καλό θα ήταν λοιπόν να αφιερώνετε λίγο από το χρόνο σας στην ανάγνωση των όρων αυτών πριν υπογράψετε. Ναι, οι όροι είναι όλα εκείνα τα ψιλά, βαρετά γράμματα είναι όμως αυτά που σας προστατεύουν σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά στη συμφωνία που έχετε κάνει και είναι πολύ σημαντικό να τα γνωρίζετε.

Πώς μπορεί να σας βοηθήσει η GetConnected.gr σε αυτό;

Μόλις επιλέξετε το πρόγραμμα Cyta 2play, 3play, Κινητής, Επιχειρηματικό ή Συνδυαστικό που σας ταιριάζει και προχωρήσετε τη διαδικασία μέσω της GetConnected.gr,  ζητήστε ένα ηλεκτρονικό αντίτυπο της αίτησης σας,  για να έχετε το χρόνο να μελετήσετε τους όρους της πριν να χρειαστεί να την υπογράψετε αλλά και για να το κρατήσετε ως σημείο αναφοράς σε περίπτωση οποιουδήποτε θέματος προκύψει με την εταιρεία Cyta κατά τη διάρκεια ισχύος του συμβολαίου σας.

Ποιος μπορεί να σας προστατεύσει

Σε περίπτωση σοβαρής διαφωνίας με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Η ΕΕΤΤ είναι η Ανεξάρτητη Αρχή η οποία αποτελεί τον Εθνικό Ρυθμιστή που ελέγχει, ρυθμίζει και εποπτεύει την αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην οποία δραστηριοποιούνται οι εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ασύρματων επικοινωνιών και διαδικτύου.

Μάθετε περισσότερα για την ΕΕΤΤ.

Αν η επικοινωνία με τον πάροχο τηλεπικοινωνιών δεν οδηγήσει σε λύση ενός σοβαρού θέματος που αντιμετωπίζετε, μπορείτε να προχωρήσετε στην υποβολή μιας επώνυμης καταγγελίας στην ΕΕΤΤ. Η ΕΕΤΤ θα εξετάσει την καταγγελία σας και θα επικοινωνήσει μαζί σας.

Ποιες είναι οι πάγιες υποχρεώσεις των παρόχων τηλεπικοινωνιών

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, οι κυριότερες υποχρεώσεις των παρόχων τηλεπικοινωνιών είναι οι εξής:

  • Έλεγχος υπέρογκων χρεώσεων

Όταν υπογράφετε τη σύμβασης, μπορείτε να ζητήσετε αν επιθυμείτε να διακόπτεται η παροχή των επιλεγμένων υπηρεσιών, όταν η χρέωση υπερβεί ένα προκαθορισμένο ποσό. Σε αυτή την περίπτωση, ο πάροχος έχει την υποχρέωση να προχωράει αυτόματα σε διακοπή των υπηρεσιών σας.

  • Αύξηση χρεώσεων ή αλλαγή όρων σύμβασης σε συνδέσεις/πακέτα

Συμβόλαιο: Ο πάροχος οφείλει να σας ενημερώσει τουλάχιστον ένα μήνα πριν την εφαρμογή αυξημένων χρεώσεων ή αλλαγών στους όρους της σύμβασης σας. Η ενημέρωση αυτή γίνεται μέσω του έντυπου ή/και ηλεκτρονικού λογαριασμού που λαμβάνετε από τη συγκεκριμένη εταιρεία. Σε περίπτωση τέτοιων αλλαγών, έχετε το δικαίωμα να διαφωνήσετε με τις αλλαγές και να  καταγγείλετε τη σύμβαση – χωρίς επιβάρυνση – εντός 30 ημερών.

Καρτοκινητή τηλεφωνία: Η ενημέρωση σας σε περίπτωση καρτοκινητού πραγματοποιείται μέσω γραπτού μηνύματος (SMS) τουλάχιστον ένα μήνα πριν.

Προπληρωμένη κάρτα: Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται εάν οι χρεώσεις ενδέχεται να τροποποιηθούν πριν τη λήξη της κάρτας, καθώς και για το πώς μπορεί να πληροφορείται για τυχόν τροποποιήσεις.

  • Επιστροφή παγίου σε περιπτώσεις καθυστερημένης αποκατάστασης βλάβης

Εάν υπάρχει βλάβη την οποία έχετε δηλώσει για περισσότερο από μία εργάσιμη ημέρα, η οποία δεν οφείλεται σε δική σας υπαιτιότητα – ο πάροχος υποχρεούται αυτόματα (δηλ. χωρίς να προηγηθεί σχετικό έγγραφο/προφορικό αίτημα του συνδρομητή) να σας επιστρέψει το ανάλογο πάγιο σε επόμενο λογαριασμό.

  • Χρέωση σε περιπτώσεις προσωρινής διακοπής λόγω οφειλών

Σε περίπτωση που η σύνδεση διακοπεί προσωρινά λόγω οφειλών του συνδρομητή για μια ολόκληρη περίοδο τιμολόγησης, τότε ο πάροχος επιβάλλει μόνο το απλό πάγιο τέλος σύνδεσης και όχι τις χρεώσεις για πακέτα ομιλίας και/ή δεδομένων. Επίσης, κατά την περίοδο της προσωρινής διακοπής έχετε το δικαίωμα να αιτηθείτε την άμεση και οριστική διακοπή της σύνδεσης σας.

  • Χρεώσεις σε περιπτώσεις πρόωρου τερματισμού της σύμβασης

Στη σύμβαση ορισμένου χρόνου, ορίζονται οι χρεώσεις για την απόσβεση της επιδότησης που θα κληθείτε να καταβάλετε αν τερματίσετε τη σύμβαση πριν τη λήξη της.

  • Μη χρέωση αναμονής στις υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου

Οι πάροχοι δεν επιβάλλουν χρέωση κατά την αναμονή, δηλαδή πριν την έναρξη παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικού καταλόγου.

  • Κλοπή συσκευών

Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας οφείλουν να τηρούν κατάλογο με τα στοιχεία ταυτοποίησης των συσκευών που έχουν κλαπεί, ώστε να φράσσουν την πραγματοποίηση κλήσεων από αυτές.

  • Τήρηση στοιχείων λογαριασμών

Οι πάροχοι οφείλουν να διατηρούν αναλυτικά στοιχεία για τους λογαριασμούς των συνδρομητών για χρονική περίοδο 12 μηνών.

Δείτε τον κώδικα δεοντολογίας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών από την ΕΕΤΤ.

Αν σας άρεσε το άρθρο που διαβάσατε γραφτείτε στο newsletter μας ή κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μένετε ενημερωμένοι για ότι σας ενδιαφέρει για τις τηλεπικοινωνίες.

Tags: , , , ,

About the Author

Είμαι η Σοφία Αργυριάδου. Ιδιοκτήτρια της εταιρείας GetConnected.gr. Είμαι επίσημος συνεργάτης της Cyta και ασχολούμαι επαγγελματικά με το ίντερνετ, την τηλεφωνία και τις υπηρεσίες CYTA.

Post a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Top